Conditii comerciale

Conditii comerciale generale ale Micronix Plus SRL 

valabile de la 04.03.2021

1. INTRODUCERE

Acest document contine termenii si conditiile generale prin care societatea MICRONIX PLUS SRL (numita in continuare MICRONIX) cu sediul social in Otopeni, Str.1 Mai nr. 2, Jud. ILFOV, cod unic de inregistrare fiscala RO7996366, inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J23/2708/2007, este de acord sa isi vanda produsele catre clienti persoane fizice cu varsta peste 16 ani sau orice entitati juridice (numiti in continuare CLIENT sau CLIENTI).

Vanzarile produselor de catre MICRONIX sunt guvernate exclusiv de prezentele „Conditii comerciale generale”, orice alt document precum note, cataloage, fise tehnice etc. furnizate de MICRONIX fiind oferite numai cu titlu informativ. 

Cu exceptia cazurilor in care sunt stabilite alte conditii intre MICRONIX si CLIENT, orice comanda plasata catre MICRONIX implica acceptul total din partea CLIENTULUI a conditiilor comerciale generale mentionate in acest document. 

Conditiile comerciale generale ale MICRONIX vor prevala asupra altor conditii comerciale ale CLIENTILOR.

MICRONIX isi rezerva dreptul de a modifica prezentul document fara o notificare prealabila.

2. DEFINITII si TERMENI

Client – orice persoana fizica cu varsta peste 16 ani sau orice entitate juridica care doreste sa achizitioneze/achizitioneaza un produs de la MICRONIX. 

Cont – sectiunea din SITE care contine informatii despre CLIENT (nume, adresa de facturare, adresa de livrare, telefon etc.). Accesul la cont se face pe baza adresei de email si a parolei introduse. Raspunderea pentru corectitudinea datelor furnizate este in exclusivitate a CLIENTULUI. MICRONIX isi rezerva dreptul de a anula comenzile care contin date incorecte sau incomplete! 

Date cu caracter personal – MICRONIX colecteaza si prelucreaza datele cu caracter personal ale Clientilor in scopul indeplinirii relatiei contractuale (vanzare produse, furnizare servicii etc.), insa numai daca persoana vizata si-a dat in mod expres consimtamantul, adica prin intermendiul Contului deschis de Client pe site, prin acceptul de furnizare a adresei de email pentru primirea de informatii prin intermediul platformei MailChimp, prin completarea documentului MICRONIX de acceptare a furnizarii de date cu caracter personal etc. 

Forţa majora – un eveniment mai presus de voinţa părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia dintre părţi.

Furnizor – producator, vanzator etc. care vinde catre MICRONIX un produs, destinat comercializarii lui.

Produs – toate produsele care sunt comercializate de MICRONIX.

Zi – zi calendaristica; an – 365 de zile;

3. MARCI INREGISTRATE si SITE-uri PROPRIETARE

Urmatoarele marci inregistrate se afla in proprietatea MICRONIX: Micronix, MeterLand, GuardIR  

MICRONIX detine urmatoarele site-uri: www.micronix.ro, www.termoviziune.ro, www.guardir.ro, www.presetupe.ro, www.micromodele.ro, www.meterland.ro, www.gp-models.eu. Numai www.micromodele.ro; www.gp-models.eu si www.meterland.ro sunt site-uri de comert electronic, restul site-urilor fiind numai cu titlu de prezentare a produselor!

4. OFERTE si COMENZI

4.1 Caracteristicile fiecarui produs comercializat de MICRONIX sunt cele specificate de catre Furnizori si sunt valabile la data efectuarii ofertei catre CLIENT. Cataloagele, fisele tehnice, site-urile etc. Furnizorilor si/sau MICRONIX includ informatii numai cu titlu informativ! Caracteristicile produselor se pot modifica datorita evolutiei lor in timp,,in timp ce productia pentru unele produse poate sa inceteze, recomandarea MICRONIX fiind aceea de a solicita de fiecare data o oferta actualizata inainte de a comanda un produs. MICRONIX nu este responsabil pentru eventualele greseli de tiparire/afisare.

4.2 Disponibilitatea produselor ofertate de catre MICRONIX este valabila numai la momentul transmiterii ofertei si oricand pot exista modificari pana la momentul primirii comenzii. Termenul de livrare pentru produsele care nu sunt in stocul MICRONIX la data primirii comenzii, mentionat in oferta si/sau confirmarea de comanda, este dat cu titlu estimativ pe baza informatiilor primite de la Furnizor. Acest termen poate sa se modifice, fara a atrage de niciun fel raspunderea MICRONIX.

4.3 Valabilitatea generala a unei oferte este de 30 de zile de la data efectuarii ei, daca nu este altfel mentionat in oferta. Dupa expirarea perioadei de valabilitate, MICRONIX are dreptul de a refuza comanda sau de a modifica preturile si/sau conditiile comerciale ofertate anterior. Ofertele transmise de catre MICRONIX sunt valabile numai pentru cantitatile mentionate!

4.4 Responsabilitatea alegerii unui produs este in totalitate a CLIENTULUI.

4.5 Comenzile trebuie trimise in scris (email, fax, scrisoare etc.) sau prin intermediul formularelor de comanda emise de site-urile aflate in proprietatea MICRONIX. Ele trebuie sa includa datele de identificare ale produselor (cod, descriere), cantitatea comandata, pretul unitar, datele de identificare ale CLIENTULUI, numarul de referinta al ofertei. In cazul in care comanda emisa de CLIENT include mai putine produse si/sau cantitatea comandata este mai mica decat cea ofertata, se va transmite catre CLIENT o noua oferta pentru tipurile de produse/cantitatea din comanda. Comenzile devin definitive numai dupa confirmarea lor de catre MICRONIX. 

4.6 CLIENTUL are responsabilitatea de informa MICRONIX in scris, in momentul efectuarii comenzii, daca datele de identificare s-au schimbat de la ultima comanda, altfel se vor utiliza pentru facturare datele existente anterior in baza de date a MICRONIX.

4.7 Comenzile pentru produsele care nu se afla in stocul MICRONIX nu se pot anula sub nicio forma.

5. PRETURI si PLATI

5.1 Preturile produselor sunt fixate de catre MICRONIX in oferta transmisa si ele vor ramane aceleasi pe toata perioada de valabilitate a ofertei, conform art 4.3. 

5.2 Pentru preturile ofertate in alta moneda, facturarea se va face in LEI la cursul comunicat de BNR in ziua facturarii.

5.3 Daca nu este altfel mentionat in oferta, preturile sunt valabile in conditia de livrare ExWorks (la iesirea din cladirea societatii MICRONIX). Transportul, asigurarea marfii si alte taxe de import/export etc. sunt in sarcina CLIENTULUI, cu exceptia cazurilor in care au fost stabilite alte conditii contractuale!

5.4 Plata produselor comandate se face inainte de livrare, cu exceptia cazurilor in care au fost stabilite alte conditii de plata.

5.5 Daca produsele comandate nu sunt in stocul MICRONIX, se va solicita CLIENTULUI plata unui avans intre 30% si 100% din valoarea totala a produselor comandate, in functie de valoarea acestora, urmand ca restul pana la 100% sa fie achitat inainte de livrarea lor efectiva catre CLIENT. In cazul in care CLIENTUL nu achita restul de plata pana la 100% din valoarea produselor comandate in termen de maxim 30 de zile de la transmiterea facturii (proforme), valoarea platita in avans se va retine ca daune interese. 

5.6 Platile se pot face numerar la sediul MICRONIX, in limita legala, ramburs, prin card bancar la sediul MICRONIX sau pe site-urile proprietate MICRONIX care permit plata online cu cardul, prin virament bancar (OP) sau printr-un instrument de plata bancar (cec sau Bilet la Ordin) confirmat de banca emitenta. Toate taxele bancare sunt in sarcina CLIENTULUI!

5.7 Penalizarile standard, in cazul in care plata produselor nu s-a efectuat la timp, sunt de 0,2%/zi din valoarea totala de plata, cu exceptia cazurilor in care au fost stabilite alte conditii.

5.8 In cazul in care s-a stabilit un anumit termen de plata si acesta a fost depasit, pe langa solicitarea de plata a penalizarilor datorate, MICRONIX nu va mai accepta pentru comenziile viitoare plata la termen. Plata se va face numai 100% in avans.

6. LIVRAREA si RETURNAREA PRODUSELOR

6.1 Pachetele sunt in general trimise intr-o zi lucratoare (daca produsele sunt in stoc) de la primirea banilor in cont sau daca livrarea se face cu plata ramburs, si sunt expediate prin FAN Courier / TNT in regim standard, cu posibilitatea urmaririi livrarii. Daca preferati livrarea printr-un alt curier si/sau doriti alte conditii de expediere (exemplu: livrare sambata, livrare cu deschidere colet, livrare in acceasi zi, livrare pana la o anumita ora etc.) se va aplica un cost suplimentar. Pentru a afla care este acesta va rugam sa ne contactati direct. Nu se accepta livrarea prin posta!

6.2 Costul livrarii include costul procesarii si ambalarii, precum si costul expeditiei. Costul procesarii este fix, in timp ce costul transportului poate varia in funcție de greutatea totala si/sau dimensiunile pachetului si/sau localitatea de destinatie si/sau alte taxe impuse de transportator. Va sugeram sa va grupati toate articolele intr-o singura comanda. Noi nu putem grupa comenzi distincte plasate separat, astfel incat fiecarei comenzi i se vor aplica costurile de livrare. Riscurile aferente livrarii cad in responsabilitatea dumneavoastra, dar luam masuri speciale pentru a proteja obiectele fragile. Cutiile sunt generos dimensionate si articolele dumneavoatra sunt bine protejate.

6.3 Expedierea produselor costa 25Lei pentru comenzi sub 1000Lei si este gratuit pentru comenzile peste 1000lei numai daca produsele sunt livrabile in localitatile ce au centre Fan Courier / TNT sau aflate pe drumurile principale, cu conditia ca pachetul expediat sa aiba dimensiuni sub 40x40x40cm (sau echivalent volumetric de 0,064mc) sau greutatea sub 3Kg. Pentru coletele care au peste 0,064mc sau greutatea peste 3Kg costul transportului este de 25Lei pentru fiecare fractie suplimentara de 0,064mc sau 3Kg. 

6.4 Tarifele aferente expedierilor in Romania, vor include, ca si componenta distincta, o taxa suplimentara aplicabila exclusiv transporturilor cu livrare in zone indepartate sau greu accesibile, in raport cu rutele standard Fan Courier / TNT. Taxa, aplicabila doar la livrare, in functie de codul postal de la destinatie, va avea urmatoarele variante, in functie de numarul de kilometri aditionali parcursi:

·        Zona 0 - nu se taxeaza

·        Zona 1 - 5 RON/ transport

·        Zona 2 - 10 RON/ transport

·        Zona 3 - 15 RON/ transport

·        Zona 4 - 20 RON/ transport

·        Zona 5 - 30 RON/ transport

Rutele Fan Courier / TNT conecteaza marile orase din Romania si localitatile aflate pe principalele drumuri nationale, astfel incat in cazul acestora nu se aplica nici o taxa suplimentara.

Lista localitatilor, codurilor postale si zonelor aferente poate fi consultata pe site-ul companiilor sau apeland direct Fan Courier / TNT.

6.5 Conditia generala de livrare a produselor este ExWorks (la iesirea din cladirea societatii), asigurarea marfii fiind in sarcina CLIENTULUI, inclusiv atunci cand transportul este GRATUIT, cu exceptia cazurilor in care au fost stabilite alte conditii.

6.6 Reclamatiile se pot face in maxim 3 zile de la data facturarii, orice reclamatie ulterioara nefiind luata in considerare!

6.7 CLIENTUL are dreptul ca, in termen de maxim 14 zile de la primirea produselor comandate, sa notifice in scris asupra deciziei sale de a renunta la produsele comandate, cu exceptia celor pentru care nu se pot accepta la retur. Se vor lua in considerare numai notificarile primite direct pe site, prin email, fax sau scrisoare. Produsele expediate pentru care nu a fost trimisa o notificare in prealabil se vor returna pe cheltuiala CLIENTULUI.  Va rugam sa utilizati la returnare acelasi curier!

6.8 Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi conditie ca la primire, in ambalajul original al producatorului, cu toate etichetele intacte, toate accesoriile incluse si insotite de o copie a facturii si a dovezii efectuarii platii. Produsele returnate se vor evalua la primire si daca exista defecte (altele decat cele semnalate in scris dupa primirea produsului de catre client), lipsuri, modificari fizice, interventii neautorizate, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc. CLIENTUL va fi informat asupra costului necesar pentru a aduce produsul la starea in care s-a livrat (in cazul in care se poate aduce la starea initiala), cost care se va scadea din valoarea ce trebuie rambursata!

Valoarea produselor vandute prin intermediul platformelor de comert electronic se va diminua cu 25Lei/colet, reprezentand cheltuieli de manipulare, la care adauga costul transportului mentionat pe factura. 

Pentru produsele acceptate la retur, societatea noastra are obligatia sa returneze CLIENTILOR persoane fizice in termen de 14 zile contravaloarea produselor comandate de la primirea si acceptarea lor la retur. CLIENTUL va suporta direct costul transportului pentru retur! Returnarea banilor se face numai in cont bancar. In cazul in care produsul nu se poate aduce la starea initiala (exemplu: machete), nu se accepta returnarea produsului! Machetele, sau orice produs din aceasta categorie, nu se pot repara/reconditiona, inclusiv ambalajul in care a fost livrat de producator!

Nu se pot returna urmatoarele produse:

- Produsele comandate prin orice metoda si ridicate direct de la sediu (inainte de ridicarea produselor se va face o verificare a functionarii/intergritatii produselor).

- Produsele achizitionate de persoane juridice (firme, PFA, fundatii, societati nonprofit)

- Produse aduse la comanda.

- Produsele care au ambalajul producatorului lipsa sau deteriorat.

- Produse software sau orice produs livrat electronic, inclusiv cele cu licente sau configurare activata;

- Produse ale caror consumabile au fost desigilate;

- Produse care sunt configurabile si care au fost deja configurate, avand in vedere ca nu se poate aduce produsul la starea initiala.

- Produse care au fost montate si/sau utilizate, si nu se pot aduce la starea initiala.

- Consumabile

- Produse care prezinta defecte, altele decat cele semnalate in scris, in maxim 3 zile de la primirea produselor prin curier.

- Produsele care nu sunt insotite de o copie a facturii.

6.9 Suma rambursata in urma returului va fi cea achitata de client din care se va scadea costul transportului. In cazul in care clientul a beneficiat de livrare gratuita pentru produsele returnate, costul de transport se va deduce din suma rambursata!

6.10 Produsele care au fost livrate sigilate se pot returna, dar se va retine 10% din valoarea produsului sigilat, avand in vedere ca nu se poate aduce produsul la starea initiala.

6.11 Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata in cont bancar, in termen de 14 zile de la primirea si acceptarea lor la retur.

6.12 TRANSFERUL DE PROPRIETATE asupra produselor se face numai dupa plata lor integrala.

6.13 MICRONIX PLUS S.R.L. poate refuza colaborarea cu consumatorii care au avut o tentativa de fraudare sau au fraudat societatea MICRONIX PLUS S.R.L., au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare, au utilizat un limbaj neadecvat, au adus prejudicii societatii si/sau nu s-au onorat obligatiile financiare pentru o perioada mai mare de 30 de zile de la data limita prevazuta in acordul dintre parti. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

7. GARANTII.

7.1 Produsele comercializate de catre MICRONIX, cu exceptia produselor vandute in conditia SH (Second Hand – utilizate), beneficiaza de conditii de garantie conform legislatiei in vigoare. Produsele comercializate sunt noi (cu exceptia celor SH) si sunt livrate in ambalajele originale provenind de la Furnizori.

7.2 Pentru majoritatea produselor, certificatele de garantie sunt emise de MICRONIX, dar exista si exceptii in care garantia este asigurata direct de catre Furnizor si nu de catre MICRONIX.

7.3 Reparatia produselor in perioada de garantie este gratuita. Costul transportului pana la/de la unitatea de service acreditata este in sarcina CLIENTULUI. 

8. CONFIDENTIALITATE. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL (DGPR). PROPRIETATE INTELECTUALA.

8.1 MICRONIX solicita urmatoarele date de la clientii persoanele fizice: nume, adresa de facturare, adresa de livrare, CNP/CI (daca este prevazut in mod expres de o dispozitie legala), adresa email, numar de telefon, numai in scopul indeplinirii indatoririlor contractuale. Ne rezervam dreptul de a anula comenzile ce contin date incomplete sau gresite! MICRONIX se obliga sa respecte confidentialitatea si securitatea datelor cu caracter personal, sa nu prelucreze si sa nu furnizeze informatii tertilor fara acordul scris din partea presoanelor vizate, cu exceptia cazului in care exista o obligatie legala de raportare catre diverse autoritati publice, sa respecte si sa aplice prevederile Regulamentului UE nr. 2016/679 (GDPR). Orice schimbare a acestor reguli de confidenţialitate se vor afisa la sediul MICRONIX si pe site-urile aflate in proprietatea MICRONIX PLUS pe care se colecteaza date personale cu cel puţin 10 zile înainte de implementarea lor.

8.2 MICRONIX va utiliza adresele de email pentru a raspunde solicitarilor primite de la Clienti, pentru a transmite comunicari despre noutatile, ofertele speciale si evenimentele care se vor organiza (informari tip newsletter) numai persoanelor care si-au confirmat acordul sa primeasca aceste informatii prin intermediul platformei MailChimp. Dezabonarea se poate face oricand printr-un simplu click pe link-ul UNSUBSCRIBE aflat in subsolul fiecarui email de tip newsletter.

8.3 Conform prevederilor legale aplicabile, Clientii persoane fizice beneficiaza de dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie şi procesul decizional individual automatizat.

8.4 MICRONIX actualizeaza in mod permanent securitatea site-urilor aflate in proprietatea sa si a mijloacelor de comunicare, insa nu garanteaza ca acestea nu pot avea virusi sau alte componente daunatoare la un moment dat. 

8.5 Informatiile de orice fel oferite de MICRONIX sunt bazate pe datele primite de la Furnizori, prin urmare MICRONIX nu isi asuma responsabilitatea si nu poate fi invinuita pentru pagubele aparute prin folosirea informatiilor sau a produselor achizitionate prin intermediul site-urilor aflate in proprietatea MICRONIX sau direct. Imaginile produselor publicate de MICRONIX in orice mediu sunt numai cu titlu informativ si exista posibilitatea ca produsul final sa fie diferit! 

8.6 Conținutul comunicarilor de orice fel (mesaje email, oferte de pret, contracte etc.) intre CLIENT si MICRONIX include informații confidențiale și legal protejate, proprietate a MICRONIX. Divulgarea, copierea, distribuirea informațiilor conținute sau inițierea oricărei acțiuni pe baza acestora sunt strict interzise fara acordul scris al MICRONIX și vor atrage răspunderea legală.

8.7 Drepturile de proprietate pentru produsele/marcile inregistrate de Furnizori apartin acestora, incluzand (dar nelimitandu-se) logo-uri, schite, simboluri, imagini, texte, filme etc. conform legislatiei in vigoare.

9. LITIGII

9.1 CLIENTUL si MICRONIX vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei referitoare la produsul/produsele comandate de CLIENT. Dacă, după 15 de zile de la începerea acestor tratative, MICRONIX si CLIENTUL nu reuşesc să rezolve în mod amiabil divergenţele legate de comandarea/achizitia/livrarea unui sau mai multe produse, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti în a căror circumscripţie teritorială se află sediul MICRONIX.

9.2 Legi aplicabile: conform legislatiei din Romania.

9.3 Limba care guverneaza comunicarea intre CLIENT si MICRONIX este limba romana. Orice comunicare intre CLIENT si MICRONIX se va face in scris. Prin exceptie comunicările se pot face şi prin telefon, fax sau email cu condiţia confirmării în scris a primirii acestora.

10. FORTA MAJORA 

10.1 Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă. 

10.2 Îndeplinirea obligatiilor de catre MICRONIX poate sa fie suspendata în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. 

11. DISPOZITII FINALE

11.1 Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasita nula sau nevalida, indiferent de cauza, aceasta clauza nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze. Odata cu efectuarea unei comenzi, clientul accepta fara obiectiuni conditiile si termenii de utilizare din prezentul document, valoarea acestora fiind aceeasi cu un contract valabil incheiat.